IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Reply to this topicStart new topic
> Strålkastare Fram, Lyser dåligt enligt besiktningen
Powerpack
post Wed May 09, 2007 13:54
Post #1

Group:
From: Bällstaberg
Member No.: 977

Behöver ett bättre begagnat strålkastarhus till min ZX9R -94, besiktningen tycket inte att reflektorn var okej, och allt sitter i samma hus, går inte ens att göra rent. (IMG:http://www.ninjaclubsweden.com/forum/style_emoticons/default/banghead.gif)

Förslag till lösningar mottages tacksamt, har kollat med en del skrotar utan framgång (IMG:http://www.ninjaclubsweden.com/forum/style_emoticons/default/shake.gif)
Go to the top of the page

+Quote Post
KentW
post Wed May 19, 2010 10:28
Post #2

Group:
Member No.: 1135

QUOTE (Powerpack @ Wed May 09, 2007 14:54) *
Behöver ett bättre begagnat strålkastarhus till min ZX9R -94, besiktningen tycket inte att reflektorn var okej, och allt sitter i samma hus, går inte ens att göra rent. (IMG:style_emoticons/default/banghead.gif)

Förslag till lösningar mottages tacksamt, har kollat med en del skrotar utan framgång (IMG:style_emoticons/default/shake.gif)

Jag "skar" bort limmet som håller glaset med en "brytbladskniv" när jag bytte glas på ett lyse som kom från England/vänstertrafik).
Sen var det bara att limma tillbaka med ett lämpligt tätningslim, jag använde ..

Biltema 364809 Vindrutetätning
Polyuretanbaserad tätningsmassa. Tål temperaturer från -30 °C till +80 °C. Övermålningsbar. Svart. 310 ml. För användning i:
Bil: vindrutor.
Båt: universaltätning ovan vattenlinjen.
Hus: universal inne och ute.

/KentW

+Quote Post
post Wed May 19, 2010 14:43
Post #3

Group: NCS members
From: Västerås
Member No.: 81
Min hoj: Zx12r
Årsmodell: 2001

QUOTE (Powerpack @ Wed May 09, 2007 14:54) *
Behöver ett bättre begagnat strålkastarhus till min ZX9R -94, besiktningen tycket inte att reflektorn var okej, och allt sitter i samma hus, går inte ens att göra rent. (IMG:style_emoticons/default/banghead.gif)

Förslag till lösningar mottages tacksamt, har kollat med en del skrotar utan framgång (IMG:style_emoticons/default/shake.gif)

Har ett helt lamphus liggandes i garaget, skicket är väl så där, men jag tror att det ska funka.. kom och hämta = Gratis

Bor i Västerås

Såg att du bodde i Sthlm, Ska till Sthlm på Fredag, om det kanske underlättar för dig, dock jävligt tidigt, är i nynäs runt 5 och i svartlösa om allt går som det ska runt 8.30 9.00

--------------------
När dom andra växlar ner, så växlar vi upp.........
----------------
user posted image

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic

Lo-Fi Version Time is now: Wed Sep 08, 2010 21:23